Tuesday, 12 January 2010

Biar Menusuk ke Kalbu

aku membaca bait puisi dan kata-kata tersebut
berdebar,cuba memahami dan berfikir
teringat kembali kata-kata Adam kepada Katrina -NUR KASIH

'kita memang tak boleh jadi orang lain,tapi kita boleh berubah untuk jadi lebih baik'

teman,kerana engkau telah bertakhta di hati maka kata-kata itu terasa begitu dekat
dengan jiwa ku
aku juga mahu jadi seperti kamu
dengan izin ALLAH,aku tahu aku mampu untuk berubah menjadi lebih baik
tapi aku lemah bila bersendirian
cukuplah kata-kata mu menjadi kekuatan bagi aku
cukuplah peribadi mu menjadi ketenangan bagi aku
cukuplah perhatian yang sedikit itu terus memberi aku kekuatan
buka mata mu dan lihat lah aku di sini
nampak kah engkau pada aku???

aku tahu mana bisa engkau memandang mata ku
juga bagi ku untuk memandang mata mu
kerana engkau tahu,dan aku pun tahu

tapi aku tak ingin berubah kerana kamu
YA ALLAH,ikhlaskan hati ini
AMPUNKAN aku,aku hanya mengharapkan yang terbaik di masa hadapan
di mana kehidupan aku akan berubah
berubah sepenuhnya

YA ALLAH,kurniakan aku kesabaran
kerana aku tahu,
ENGKAU SEDANG MENGUJI KU LAGI


biar hanya diri ini yang memahami........
12jan09,9.34a.m.

12 Kata-kata hikmah:

mimz said...

ameen~~
smoga doa dikabulkn..
peace~~

GadisBerbajuBiru said...

ameen..insyaALLAH
syukran :)

hanagembira said...

im alwayz here for u babe.
pandanglah mataku jika itu menggembiraknmu lalala.^^
insyaAllah dgn berkat kesabaranmu Allah akn memberi yg tbaek buatmu
ameen2

p/s:jdla as happy as banana weeeee

GadisBerbajuBiru said...

hanagembira:

im always here for u too.ngeh2.a love u babe. :D
dah sentiasa ku pandang mata mu itu.hahaha

insyaALLAH.sama2 doakan..
i'll be happy :)

ismisyakila said...

mujahadah!

love ya.

GadisBerbajuBiru said...

insyaALLAH i will
pray for me sis. ;)

love u tOO

Adam said...

it's hard...i knew...

Mujahadah!

GadisBerbajuBiru said...

siapakah adam ini?apa2 pun syukran adam :)
mujahadah..insyaALLAH

Aidil (abg Adam) said...

"Cmne Adam tahu?
Selama abang yg jaga Nur?"

:p

GadisBerbajuBiru said...

aidil,adam tahu sbb dia pun suka kat nur kot :D

gadisberbajubiru penin.(^_^)

si comel hosmatemu said...

my dear fren..
i always here beside u..
dun worry..Allah will give da best for u..
mgkn bukan skrg
tp...
DIA akan gantikan kesukaran yg dikau alami skrg dgn 2kali kegembiraan yg tidak ternilai..
kite doakn yg terbaek utkmu..

GadisBerbajuBiru said...

trm ksh ;) *speechless*