Thursday, 14 January 2010

Kahwin Oh Kahwin

Hari ini dapat tahu kak Quia akan melangsungkan perkahwinan nya pada 14 Feb 2010.Alhamdulillah,terbina lagi satu masjid dan insyaALLAH saya tahu, beberapa masjid akan terbina lagi dalam winter break ni ;)

Semakin saya meningkat dewasa semakin kerap saya mendengar orang di sekeliling saya berbicara pasal kahwin.Yela,siapa tak nak kahwin.Ada suami yang baik,anak2 comel,soleh dan solehah,InsyaALLAH.hehe

Selamat pengantin baru semua.Semoga kekal hingga ke akhir hayat dan dapat bersama 'musyrif abadi' hingga ke syurga *pinjam ayat kak kiki*.Saya tumpang gembira je,giliran saya entah bila.hehe



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


TAHNIAH!

p/s: awak bila lagi? ;)

10 Kata-kata hikmah:

mimz said...

hoho...
mkin dekat winter...mkin byk psal org nk kwin...
sapo xmboh kwin??
sume nk kwin...dop...dop...
hahaha..

kawin...ooo...kawin...

GadisBerbajuBiru said...

agak la.xpe2.tumpang gembira dan bersyukur untuk mereka :)

kahwin pun bukan suke2.ikut sunnah nabi..insyaALLAH semoga bertambah keberkatan

(^_^)

ismisyakila said...

Assalamualaikum dear :)

tiru ayat kak kiki ye~
tak mahu tiru kak kiki?
kuang3.

Kawen isnt a simple thing that we do bcos others do. its about ur life now & hereafter.

Bagi wanita,Allah beri kelebihan yang sangat banyak melalui perkahwinan.Senang sangat nak masuk Syurga jika betul caranya.Seronoknya nak syurga!

*aii izat. kena kawen tu! (^_~)

ismisyakila said...
This comment has been removed by a blog administrator.
GadisBerbajuBiru said...

insyaALLAH,sampai masa nya org tiru.ngeh2.

betul2,sebagai isteri kalau betul caranya senang nk masuk syurga
seronoknya.

semoga jadi isteri solehah yang mana2 nk kawen tuh ;)

mimz said...

ayyakk..
kna la plak..
isk3...kak kiki ni...

xsbar nk tggu mkn free kak kiki..
huhu~~

CTNAQUIA ESIR said...

Bak kata Kiki,

Marriage is not a simple thing to be done. Once u get married, automatically u r married to his family, n make lots of connection with anything regard your husband. Sudah terasa serba sedikit bahang2 ini~ :)

Tapi utk melalui tidak lama lagi, ia sesuatu perasaan yg sgt istimewa. Macam perasaan ada. InsyaAllah berkat doa, kekuatan diri utk melalui satu chapter baru dlm hidup akan terbina dgn sendirinya.

Jgn risau, the right person will come at the right time. Keep praying and hoping for this ya!

Last but not least, thx!

sinar_islami said...

rancak kalau bab2 ni..
Kaherah pun akak bertmbh lagi pasangan...
sma2 doakn yg terbaik..
nanti kalau anti pla..jgn lupa jemput akak ye..

~BeInIsNeIn~ said...

rancak2~! sangat rancak.. selamat kawen la kepada sesape yg akan berkawen.. its no secret lagi pn kn?

n khas tuk tuan empunye blog... awok ni menanya org.. awok bile lagi?? winter dah dekat... dah cakap molep ngn family blum?? ekekeke... selamat kawen juge wahai tuan empunye blog~

GadisBerbajuBiru said...

ahaaa,,saya lambat lagi..menunggu calon dtg (koya je) haha

doakan semua nya bahagia ke akhir hayat.insyaALLAH