Wednesday, 19 May 2010

Pesanan untuk mu dan untuk ku

Jika benar kamu menyayangi dia sebagai saudara seIslam,sebagai teman,sebagai kakak,adik atau apa saja,tegur lah dia sama ada secara terang-terangan mahu pun kiasan.


Kalau benar perbuatan dia menimbulkan perasaan kurang senang di hati kamu,cuba lah untuk menegur dengan sebaik-baiknya.Apabila kamu berusaha melakukan yang terbaik,insyaALLAH dia akan dapat menerima dengan hati yang terbuka.


Manusia,kadang-kadang mereka sedar dan ada rasa bahawa kelakuan mereka salah serta boleh menimbulkan perasaan tak senang kepada orang lain tapi masih mahu dan tak rasa bersalah untuk terus melakukan nya selagi semua orang berdiam diri,selagi tak ada yang berani membuka mulut.


Kalau mahukan yang terbaik buat dia,tegurlah dia :).Peringatan buat kamu,dia,mereka,kita dan saya yang lemah ini.Andai saya ada melakukan kesalahan,andai ada kelakuan saya yang tidak elok,tegurlah saya.Mungkin ada kalanya saya sendiri tak sedar.Benar,kadang-kadang saya seperti mahu ada yang menegur dan sering mengingatkan saya tentang apa-apa saja.Inilah manusia,ini lah kita (^_^)


--->Saya exam praktikal Khamis ni,doakan kejayaan saya.Terima kasih YA ALLAH kerana mempertemukan saya dengan insan-insan yang hebat! ;)

8 Kata-kata hikmah:

faramira said...

all the best siti.. i noe u can.. insyaAllah.. moge2 dipermudahkan.. aminn~

GadisBerbajuBiru said...

TQ fara!insyaALLAH,semoga dipermudahkan segalanya. i miss u lah :P

Anonymous said...

hi adek!!!teruskn dgn penulisan anda..i'll be ur no. 1 follower..u have d talent, never waste it..smoga penulisan2 ini m'dpt mardhatillah...iAllah~~;)
~kakakbest;P

GadisBerbajuBiru said...

hai kakakbest! ;) insyaALLAH,akan terus menulis,ku temui sesuatu dalam penulisan huhu..

good luck exam ye kakak.. (^_^)
jangan lupa merindui adik mu ini

auni said...

gud luck ct..^_^
wat elok2 tw..
tenang..
baca selawat byk2..insyaAllah,semua berjalan dgn lncar..

tc dear..:)

auni said...

gud luck ct..^_^
wat elok2 tw..
tenang..
baca selawat byk2..insyaAllah,semua berjalan dgn lncar..

tc dear..:)

djambu puadovich said...

selamat berperiksa! sy punya dah sudah dah...tp x tau lg pass ke x...isk3

GadisBerbajuBiru said...

Tq semua ;) semoga berjaya juga