Thursday, 1 July 2010

Jalan yang kau pilih


dulu kita pernah berjanji
bersama-sama menyusuri jalan ini
senang mahu pun susah
tetap tabah menempuh segala ujian dan mehnah
benar,indahnya ukhwah kerana Allah

tapi kini kau memalingkan wajah mu
tidak lagi seiring bersama ku
hati ini luluh,kecewa
mana janji mu yang dulu?
mana diri mu yang dulu?
ku rasakan kita semakin jauh,jauh.....dan jauh

maafkan aku yang hanya mampu memandang dari jauh
lidah ku bagaikan kelu,mulut seperti terkunci
walau hati meronta merindui diri mu
mungkin salah aku
takut untuk bersuara
mungkin salah aku
yang tak mengingatkan diri mu saat kau mula hanyut

kini aku hanya terus melihat..........
dan berdoa
semoga kau ingat kembali jalan yang kau pilih dulu


Sahabat,aku benar merindui mu.Adakah kau pun begitu?

2 Kata-kata hikmah:

piKah said...

hmmmmmmmm............

andai diri ini terhanyut jauh di bawa arus, tariklah daku agar kembali ke tebing..

Nur Raihan said...

insyaALLAH i will try my best :))
sama2 lah ye