Thursday, 10 June 2010

Selamat pengantin baru


'Dan di antara tanda-tanda kebesaranNYa ialah Dia menciptakan pasangan-pasangan untukmu dari jenismu sendiri,agar kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya,dan DIA menjadikan di antara mu rasa kasih dan sayang.Sungguh,pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda (kebesaran ALLAH) bagi kaum yang berfikir'
AR-RUM:21



Selamat pengantin baru buat Kak ma dan abang Hafiz (eh pelik pulak bunyi nya :P) Semoga kekal bahagia ke akhir hayat dan sampai ke syurga,ameen.Akad nikah mereka sememangnya berbeza dari kebiasaan.Kak ma ada di Mesir dan abang Hafiz ada di Malaysia.Alhamdulillah majlis di kedua-dua tempat berjalan dengan lancar dan hanya dibuat secara kecil-kecilan.Dalam pukul 10.30 pagi (betul ke eh?lupa lak) waktu Mesir status Kak ma bertukar ---> dah jadi isteri orang :P :P :P macam tak caya je huhu.Bahagia je saya tengok Kak ma :).InsyaALLAH dalam bulan 9 ni suami Kak ma akan sambung belajar kat Mesir.KAK MA,sabar deh tunggu.Seorang isteri tak kan jemu menunggu suami nya..ceh,cik siti koya pehe.


Saya tak tahu nak tulis macam mana sebenarnya.Jadi tengok je la gambar yang tak cantik dan tak banyak ni ye.Saya jadi 'orang dapur' semasa majlis jadinya tak sempat ambil gambar banyak2 sangat.Maaf la gambar pengantin tak ada.Kalau nak tengok mintak dengan Kak ma sendiri ye :D.Terima kasih kepada semua yang menolong ;)





Menu semasa majlis




Yum yum,sedapnya



Kredit kepada Kak Oom dan gengnya untuk makanan yang sangat sedap ni juga kepada Kak Nana merangkap 'abah' serta Kak Milah merangkap 'ummi' kepada Kak ma.Orang yang paling bertungkus lumus untuk majlis Kak ma :) hehehe


nota kaki:

-Demi beli barang2 untuk majlis Kak ma,akhirnya sampai jugak saya ke Awadalla untuk kali pertama..besar sangat tempat tu rupanya..ketinggalan zaman,baru pergi.haha

-Saya juga ke Markas DPMM dan sempat membeli 4 buah buku dari perpustakaan.
1.Freemansory,Orientalisme dan Kristianisasi
2.400 kata-kata hikmah Saidina Ali bin Abi Talib
3.Berteduh di Kebun cinta
4.Cahaya Al-Muhammadiyyah
InsyaALLAH,kalau sempat summer ni saya akan bedah semuanya @_@.Sesiapa nak pinjam jangan segan2 ye :).Too many books,too little time.

-Membelek2 buku '400 kata-kata hikmah Saidina Ali bin Abi Talib'.Tersenyum saya pada satu kata-kata dalam buku tersebut.'Seseorang wanita boleh merahsiakan cintanya selama 40 tahun,namun dia tidak mampu menyembunyikan kebenciaan nya walaupun sesaat'.Hmmmm...

-Good luck kepada kawan2 yang sedang exam dan akan exam 12 Jun ni.Semoga ALLAH membalas usaha kita dengan kejayaan (^___^)


7 Kata-kata hikmah:

faramira said...

waaaa siti...

seronok nyer tgk org kawen..

p/s: gudluck exam!

auni said...

suka kata2 hikmah tu..grrrr..
simpan cinta utk suami, krn DIA yg Maha tahu cinta itu utk siapa.
maka,yg tak kawen lg, simpan kemas dlm hati tu yer..^_^
takut terlepas pd bkn empunya..bahaya!
menyesal menderita tak terhingga

ops! kesitu pulak..heee
btw,selamat pengantin baru kak ma..kite doakan kak ma jadi isteri solehah,bahagia dan kekal hingga ke syurgaNYA..ameen..

to ct:tahniah buat saudari..byk pahala tolg kak ma smlm..nti boleh tolg kendri hana,mak din n kite pulak ya.^_^

Tarian Pena ~GadisBerbajuBiru~ said...

faramira:

seronok2.hehe.TQ! doakan ct ye


auni:
insyaALLAH...nanti kita tolong kalau auni kawen.Kawen nga ore kelate la seney sikit nk g tolong.haha

auni said...

amboi.
tokse..
xdo ore kelate suko kat ore..haha

ore tunggu ct nikoh dlu.^_^
beri laluan pd kakak ct..

hanagembira said...

hey2 pantang disebut ore klate n gulai kawah deh.. ;ppp
sdpnyeee terliuq tp k.ma kawen xde gulai kawah tu yg xle g tu hehehe miahahaha k.oon xmo bkk katering ke :)))..ok la nk ucap
tahniah k.ma tahniah juga ct sbb
berjaya menolong bab2 kawen2(i noe u ske kn hik3) sene loh pahni gks :)))))... selamat pengantin baru sume!! n gud luck sume!!! jmpe di imtihan hall insyaAllah .semoga dpanjangkn umur utk mndekatkn diri lebih byk pdNya

nurul arshad said...

salam.

ti,bakpe jauh sgt gmbr pengantin nye?nge~~ddpt tgk dari jauh pun,ckuplah..alhamdulillah.

uishh..lama jgk nak tunggu bulan 9 tuh.hehe.chaiyok kak ma!ti,smbil2 tu kamu tnya la tips2 from kak ma..hehe.

bagus ti jadi org dapur..nnti,sok mudah2an,awak sndiri masak ntuk kenduri awak.sy bleh mintk tlg la kan awak jadi orang dapur sy jgk?hehe..

Tarian Pena ~GadisBerbajuBiru~ said...

auni:
tunggu cik ct dulu?insyaALLAH tgk lah bila jodoh sampai :P

hana:
kak Oom xlarat nk bukak kathering :D..alah xkisah la bab apa2 pun suka je tolong hehe.good luck jugak untuk semua! :)

kak ain:
wslm...~yela,jauh la..mane boleh dekat2 :D

aih kak ain,saya pulak yg tnye tips..bukan ke sepatutnya awak.huhu..lps tu baru saya tnye dari awak ;)

xmsak sendiri lah nty majlis saya,penat..nak jadi pengantin lagi,nak jadi org dapur lagi.hehe.
untuk kak ain punya insyaALLAH saya sanggup (^__^)

take care kak ain~