Friday, 27 August 2010

Terkesan

Aku terkesan dengan manusia di sekeliling
pelbagai ragam dan gaya
terkadang menimbulkan resah di hati
juga menerbitkan rasa gembira

Mungkin ada yang memerhati
mungkin ada yang memahami
dan benar,
aku mahu ada yang terasa

Apa pun jua rasanya
segalanya adalah dari Tuhan ku

Andai resah,
aku doakan biar cepat-cepat berlalu
andai gembira,
aku doakan semoga rasa itu tak kan mengulit tidur ku

Semoga engkau juga terkesan :-)




Tuesday, 24 August 2010

Aku belajar.....

I've been in Egypt for 1 year,11 months and 3 days :)

Dan saya mahu terus berada di sini sehingga saya tamat belajar,insyaALLAH.Doakan saya.

Orang selalu kata,'kalau dah belajar kat Mesir',campak lah kat mana2 pun confirm boleh survive'.Saya percaya kata orang tersebut.Dan orang pun selalu kaitkan Mesir dengan Musibah (mim),sabar (sodt),redha (ra).Biar buruk mana pun Mesir,panas terik sekali pun,ia tetap istimewa di hati saya.

Di sini saya melihat banyak kehidupan yang sangat daif.Peminta sedekah di mana-mana.Kadang-kadang rasa terharu melihat kecekalan mereka menjalani kehidupan seharian.Teringat pesanan seorang sahabat saya.Banyakkan melihat kesusahan orang lain supaya dilembutkan hati dan kita tahu masih ramai orang yang lagi besar ujian yang diterimanya.

Yang paling penting,di Mesir jugalah saya belajar erti ukhwah.Mencintai sesama sahabat dengan sepenuh hati.Semoga kita terus thabat di jalan Allah.Salam Ramadhan.

Sunday, 8 August 2010

Jadual


23 Ogos -Praktikal Kimia Organik dan Fizikal

28 Ogos -Written + Oral,Kimia Inorganik dan Fizikal

1 Sept -Written + Oral,Kimia Organik (yang ni paling cuak :-$)

One more last chance.Friends,pray for me too (^_^)


Tadi pergi cek result tazallum.Saya hanya perlukan 5 markah lagi untuk lulus.Tapi kerja Allah,siapa pun tak boleh halang.Markah langsung tak berganjak.Apa-apa pun,alhamdulillah :)


I still have another chance.

Karena Ku Cinta Kau


Tadi saya layan lagu dari blog seorang blogger.Lagu jiwang.Saat itu saya teringatkan mereka.

Kak Kiki,Kak Didi,Kak Ain Arsyad,Kak Anih,Kak Maz,Kak Nada,Kauthar,Yati,Wana,Azimah,Fah dan mereka yang saya tak sebutkan namanya.Terlalu ramai rasanya.Anda tahu siapa anda ;) .Mereka lah cinta saya.Kini saya percaya,hebatnya ukhwah.Saya jatuh cinta dengan mereka.Terima kasih kerana sentiasa berada bersama saya. (^__^)



Jika ada yang bilang ku lupa kau
Jangan kau dengar
Jika ada yang bilang ku tak setia

Jangan kau dengar


Banyak cinta yang datang mendekat
Ku menolak
Semua itu karena ku cinta kau

Jika ada yang bilang ku tak baik
Jangan kau dengar
Jika ada yang bilang ku berubah
Jangan kau dengar

Banyak cinta yang datang mendekat
Ku menolak
Semua itu karena ku cinta kau
Kau


Saat kau ingat aku ku ingat kau
Saat kau rindu aku juga rasa
Ku tahu kau slalu ingin denganku
Ku lakukan yang terbaik yang bisa ku lakukan
Tuhan yang tahu ku cinta kau

Jika kau tak percaya pada ku
Sakitnya aku
Jika kau lebih dengar mereka
Sedih hatiku
Banyak cinta yang datang mendekat
Ku menolak
Semua itu karena ku cinta kau
Kau


Saat kau ingat aku ku ingat kau
Saat kau rindu aku juga rasa
Ku tahu kau slalu ingin denganku
Kau tahu ku juga ingin denganmu
Ku tahu kau slalu ingin denganku
Ku lakukan yang terbaik yang bisa ku lakukan
Tuhan yang tahu ku cinta kau


Thursday, 5 August 2010

Kita merancang,kita mengatur,kita memohon pada Allah agar semuanya mengikut perancangan.
Namun Allah jua yang menentukan segalanya.

Tak semua manusia memahami kita (-___-)

Bila saya kata saya perlukan masa,saya benar-benar maksudkan nya.
Saya benar-benar maksudkan nya.
Saya benar-benar maksudkan nya.

:(

Homesick melanda lagi.Hari ini saya menangis sepenuh hati.

p/s:ada kawan saya tanya.Kalau asyik homesick macam mana nak kahwin?InsyaAllah,bila dah kahwin tak ada lah homesicknya.Betul tak? :P

Sunday, 1 August 2010

Green-Oxygen-Peace


Really need a break.