Saturday, 18 December 2010

Bahasa hati

Aku ingin mencari bahasa yang paling indah di dunia untuk aku ciptakan satu puisi.
Mungkinkah aku bisa mengambil bahasa di langit?
Namun,adakalanya bahasa juga belum mampu untuk merungkai bicara hati ini.


***************************


Terima kasih Tuhan
Gembira masih dapat ku kecap
Sedih masih singgah dalam hidup ku
Luka pernah ku rasa
Bahagia sentiasa ada
Biar apa jua rasanya,bertuahnya aku merasa nikmat Mu
Beruntung aku diuji

Di saat bergelak ketawa
Pintu hati diketuk
Terjaga sebentar dari dunia
Namun ketawa itu lebih berbisa
Menghijab antara yang nyata dan ghaib
Persis si buta

Lemas dengan nikmat dunia
Rimas menepis godaan
Hati berteriak hebat
'Ini jihad ku,ini jihad ku'

Percaya,
Tuhan sedang mendengar pada ku
Tuhan sedang melihat pada ku...

Aku akan terus berharap
Biar bahasa hati ini terus kekal
Mengukir cinta antara aku dan Tuhan ku
demi bahagia di sana


-PUISI INI ANTARA MANUSIA DENGAN TUHAN,BUKAN MANUSIA DENGAN MANUSIA.KECEWA ANDAI ADA YANG TERSILAP FAHAM -__-


p/s:Semoga keluarga sihat2 saje di Malaysia juga buat adik di Morocco.Kak Ngah sedang merindui kalian semua.



0 Kata-kata hikmah: