Monday, 9 May 2011

Mak

Mak.


Dia tak pernah menangis di hadapan saya,walaupun masa saya nak fly.Saya rasa saya hanya pernah tengok mak menangis semasa arwah nenek meninggal.Mak seorang yang tabah.Sejak kecil berdikari mencari rezeki untuk keluarga.Semasa mula-mula menjejakkan kaki ke Malaysia pun,mak sudah buat macam-macam kerja.Dulu tak apa,sebab mak muda lagi tapi sekarang mak makin tua.Cepat sakit sana sakit sini.



Mak,semoga diri mu sentiasa dipelihara Allah.


Terlalu banyak jasa seorang ibu kepada anaknya.Tak tertulis.Tak nak buat entry sedih tapi mungkin sebab kerinduan ini,tak tertahan jugak air mata =( Dalam adik beradik kami,saya lah satu-satunya yang berjauhan dengan mak sejak berumur 13 tahun sampai lah sekarang sebab belajar di sekolah berasrama dan sekarang berada di sini.Saya tahu saya banyak menyusahkan mak dan ayah.


Allah,semoga Engkau pelihara mereka.


Jasa mak,ibu,umi,mama,mek,ma terlalu banyak...banyak....banyak untuk diungkapkan.Mungkin satu masa nanti apabila kita berada di tempat mereka baru kita tahu seperti apa rasanya menjadi seorang ibu.


Terima kasih mak.Terima kasih yah kerana memilih mak yang hebat untuk kami.Terima Allah kasih kerana mereka adalah permata kami.

2 Kata-kata hikmah:

muhammad syafiq said...

Salam,

Jalan-jalan di blog aiman azlan, nampak gadis baju biru komen suka bunga tulip.

Saya ada koleksi gambar bunga tulip dari kawan, study Japan. Dah post :)

muhammad syafiq said...

Ohh lupa bagitahu, banyak lagi pic tulips dalam blog kawan saya, kembara kota hiroshima,

feel free to visit:

http://nazulpixel.blogspot.com/

:)