Friday, 1 July 2011

Sebulan lagi?


Tinggal sebulan lagi nak puasa.Terlalu cepat masa berlalu.Teringat satu kenangan semasa bulan puasa zaman kecil-kecil dulu.Eh kecil lagi ke masa tu,rasanya dah besar.hihi.

Seperti biasa bulan puasa,menonton televisyen adalah dilarang sama sekali di rumah kami.Kalau nak tengok sangat pun boleh tengok cerita jejak rasul/al-kuliyyah dan cerita yang sewaktu dengan nya.Nak tengok kartun pun macam tak berapa boleh.Bagi peluang kepada si kecil je.

Ayah biasa nya tidur waktu petang,sebelum asar.Haa,masa tu lah kami curi2 bukak tv.Sekali kantoi!Tak sempat tutup tv masa ayah naik.Masa tu ayah tanya.

'Ni lagi takut kat ayah ke kat Allah?'

DUSH! atas muka sebijik. =.=

Itu sahaja.Bye2.Assalamualaikum.Lately rasa macam 'beku' je penulisan.haih~

Jangan asyik tengok tv lah!Pergi baca buku :p








3 Kata-kata hikmah:

nasiayam said...

**hati kaca apabila membaca kata2 ayah anda--ni lg takut ayah ke takut Allah?**

i remembered a day during childhood.used to team up with my 2nd bro..tepon mak,n tnya cani"ibu,nk buka puasa boleh?"..ibu akan jawab"kan lagi brape jam je nak berbuka nih,sabar skit".

kekadang menjadi,kekadang tak brape.haha.most importantly,ingat lg,tlg ibu buat kuih raya,tidur kul 1pg.ibu siap bg cuti takyah gi skolah and cuti dari berpuasa!

Anonymous said...

ore gitu jgok kalu yah tidur bukak la..tp yah v jgok tgk...

Anonymous said...

x di hok tlis tu adik hakim pataepannang