Sunday, 18 September 2011

Apa yang difikir?

Alhamdulillah,sudah sebulan saya berada kampung tercinta.Ada cerita manis,menyakitkan,membahagiakan sepanjang perjalanan baru saya.Pernah dengar orang kata 'berubah tempat,berubah lah manusia'.Semuanya bergantung kepada persekitaran seseorang.Berubah nya manusia mungkin boleh ditafsirkan dengan pelbagai maksud tapi yang ingin saya perkatakan sekarang adalah setelah pulang,jadual hidup saya terus berubah dari kebiasaan semasa berada di Mesir.


Bersama keluarga dan kawan cukup memberikan satu suasana yang berbeza.Jujur saya katakan,keselesaan di Malaysia sedikit sebanyak menjadikan saya malas :( Tiba-tiba rindu Mesir.Sebab itu apabila ada yang tahu saya ingin pulang ramai yang mengatakan begini kepada saya,'cabaran kat Msia lain dengan cabaran kat sini.Kat Msia kena lagi kuat'.Hmm,ada benarnya.


Apa yang saya fikir kan sekarang?Saya pun tak tahu.Allahuakbar.



Semoga terus diberi kekuatan menghadapi hari-hari mendatang.Sesak nafas menahan sendu di jiwa...



0 Kata-kata hikmah: