Thursday, 23 February 2012

Wake up call

Assalamualaikum :) Sudah berbulan lamanya blog saya dibiarkan penuh dengan sawang.Matlamat ingin berkongsi apa yang memberi makna kepada pembaca bagaikan hilang ditiup bersama semangat yang pudar satu ketika dahulu.Alhamdulillah,hari ini saya diberi kekuatan untuk menulis,sekali lagi berkongsi rasa bersama mereka.Masih adakah yang sudi singgah di sini?~

Hari ini saya sedikit tersentak dengan berita kematian seorang teman.Umur kami sebaya namun dia sudah terlebih dahulu meninggalkan kita.Muda tidak pernah dijanjikan berumur panjang kerana mati tak mengenal usia.Apabila yang pergi itu kenalan,pasti hati rasa lebih mengingati akan kematian.Bagai mimpi,berfikir sejenak bagaimanakah andai esoknya kita pula yang mengikut jejak langkah?





Sudah terisi dengan apakah kehidupan kita?Masih terlalu banyak kekurangan dan khilaf terhadap Tuhan sendiri.Hari ini sekali lagi Tuhan mengetuk pintu hati saya.Semoga Allah kurniakan ketenangan dan kekuatan hati untuk meneruskan hari-hari yang mendatang.


InsyaAllah!

2 Kata-kata hikmah:

Anonymous said...

saya suka anda kembali menulis...

Anonymous said...

saya juga suka anda kembali menulis...