Sunday, 4 March 2012

Jauh

Kadang-kadang saya merasakan hidup saya sungguh memenatkan.Saya sudah bergerak hampir separuh jalan namun akhirnya saya berpatah kembali.Segala perancangan,impian,harapan yang pernah dibina turut berkecai bersama keputusan yang telah saya pilih.


Kejayaan masih jauh.Jauh di hadapan.Ada satu ketika hati saya meronta-ronta mahu bertanya pada Nya,kenapa saya?Tapi cepat-cepat saya buangkan perasaan tersebut.Bersangka baik pada Allah.Itulah yang terbaik.Mungkin yang kita rasa suka itu belum tentu baik dan yang kita benci itu belum tentu buruk.Hakikatnya Allah jua lah yang lebih mengetahui segalanya.Perancangan Allah adalah yang terindah biarkan pada mata kasarnya kelihatan berliku.




Katakan alhamdulillah :)

5 Kata-kata hikmah:

Anonymous said...

whatever it was, there will alwiz b someone who love u n support whatever u r at diz moment

Fatimah Pataepannang said...

Thanks!:)

Anonymous said...

insyaAllah mesti ad yg terbaik dhadapan..
kita amat lemah untuk membaca perancangan Allah..perancangan Allah yg terbaik
sy sentiasa menyokong anda!^^
~ajwah~

Anonymous said...

“Aku bertindak sebagaimana sangkaan Hamba-Ku. Dan Aku akan selalu bersama hamba-Ku jika dia mengingati-Ku. Kalau dia mengingati-Ku didalam dirinya, Aku mengingatinya dalam diriku. Apabila dia mengingatiku di khalayak ramai, Aku mengingatinya di tengah khalayak yang lebih ramai lagi (para malaikat dan seluruh makhluk).

Apabila dia mendekati-Ku sejengkal, Aku akan mendekatinya (lebih dekat lagi) sehasta. Apabila dia mendekati-Ku sehasta, Aku mendekatinya sedepa. Apabila dia mendekati-Ku dengan berjalan, Aku mendekatinya dengan setengah berlari”

(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Fatimah Pataepannang said...

Ajwah,Terima kasih!rindunyaaa ;)

Anon, :)