Wednesday, 23 January 2013

Duniaku sendiri.

Aku,
mudah memaafkan.
Dan aku,
mudah melupakan.

Terlalu baikkah sedemikian?

Sampaikan ada yang berpesan,
'jangan terlalu baik,nanti ada yang ambil kesempatan'.

Entah,

aku penat menjadi aku.

Kenapa?
Sepertinya aku tidak menghargai diri sendiri.

Mungkin kerana aku yang 'slow learner'

membuatkan aku cuba untuk membentuk kelebihan diri dari sudut yang lain.

Aku sudah penat belajar untuk menghargai diri.

Dan mungkin kerana itulah
aku merasakan orang tidak pernah menghargai aku.

Lebihku,kurangku,
semuanya bagaikan tidak berguna.

Ahhh,pergi mati rasa ini!

1 Kata-kata hikmah:

Baihaqi Saharun said...


bahkan tujuan manusia yang paling kecilremeh tetapi amat dihajati dan memperikan betapa dhaifnya manusia adalah keinginan yg sentiasa menetap dalam jiwa untuk rasa dihargai...

kita lemah. kita akui.